SininenUni melatoniini

Paremmat yöt, pirteämmät päivät!

SininenUni melatoniini 1 mg auttaa sinua nukkumaan yösi paremmin, jolloin jaksat toimia pirteämpänä päivisin.

SininenUni 1 mg melatoniini auttaa lyhentämään nukahtamisaikaa. Vaikutus saavutetaan ottamalla 1 mg melatoniinia lähellä nukkumaanmenoaikaa.

Melatoniini auttaa lievittämään aikaeron yksilöllisiä vaikutuksia. Vaikutus saavutetaan ottamalla vähintään 0,5 mg melatoniinia lähellä nukkumaanmenoaikaa ensimmäisenä matkapäiväna ja muutamana seuraavana päivänä matkakohteeseen saapumisen jälkeen.

Mitä melatoniini on?

Melatoniini on ns. yöhormoni, jota erittyy käpyrauhasesta valaistuksen vähetessä. Se tahdittaa elimistön sisäistä kelloa säädellen vuorokausirytmiä ja edistäen unensaantia. Eritys on suurimmillaan yöllä pimeän aikaan ja huipussaan keskiyön jälkeisinä tunteina.

Lyhentämään nukahtamisaikaa:

Ota 1 tbl (1 mg) iltaisin n. tunti ennen nukkumaan menoa lyhentämään nukahtamisaikaa.

Lievittämään aikaeron yksilöllisiä vaikutuksia:

Ota ½-1 tablettia (0,5 mg – 1 mg) lähellä nukkumaanmenoaikaa ensimmäisenä matkapäivänä ja muutamana seuraavana päivänä matkakohteeseen saapumisen jälkeen

 

Melatoniinia ei tule käyttää yhdessä lääkärin määräämien nukahtamis- tai unilääkkeiden kanssa. Raskautta yrittäville, raskaana oleville tai imettäville ei suositella melatoniinia. Jos käytät jatkuvasti lääkitystä varmista melatoniinin sopivuus lääkäriltä. Melatoniini ei aiheuta riippuvuutta, vierotusoireita eikä tokkuraisuutta.

K: Voiko melatoniini antaa lapsille?
V: Melatoniinin käyttö lapsille tulisi tehdä lääkärin ohjeistamana.

 

Täyteaineet (mikrokiteinen selluloosa, hydroksipropyyliselluloosa, silloitettu natriukarboksimetyyliselluloosa) paakkuuntumisenestoaineet (rasvahappojen magnesiumsuolat, piidioksidi), melatoniini.

60 tabl. ja 150 tabl.

Laktoositon, gluteeniton, hiivaton, soijaton


Ravintolisä ei korvaa monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota eikä terveitä elämäntapoja.